2011/05/06

SVERIGEMÖTET: SOLEN SKINER INTE I KARLSTAD


Bara lite, men ändå - betongskalle efter en kväll med några öl för mycket på Bishop Arms igår kväll. Men trots att solen inte skiner över Karlstad, och trots att jag har lite, lite ont i huvudet så skiner ändå solen på mig denna morgon...

En god frukost på Statt, i sällskap med Böhlmark - som överlevde en natt med mig. I frukostlokalen satt även de bildsköna SÄPO-vakterna som tränade utkast med störande landsortsfyllo på Bishop Arms igår kväll, och vår gamla partisekreterare Per Schlingmann som även denna morgon hade ett par skor som aldrig skulle vinna någon skönhetstävling.

En kort promenad genom ett kallt och grått Karlstad, en säkerhetskontroll och på jakt efter en mingelbiljett. Alla bitar faller på plats när fyra datorer möter mig i ett hörn av lokalen...

Detta inlägg skrivs från internetstation i Karlstad CCC, en plats där det numera är en moderat mystack. Överallt moderater, hälsandes på varandra. Överallt förtroendevalda och politiska tjänstemän, strävandes efter nya kunskaper och nya erfarenheter att bära med sig. Överallt utanför syns poliser, och jag förvånas faktiskt över att det finns så många poliser i en liten stad som Karlstad. Men alla väntar på det som komma skall, ett tal av partisekretaren som pekar ut linjerna i stora drag inför det Sverigemöte som närsomhelst är på väg att ta fart.

Nu skall jag lämna datorn, ge mig ut på jakt efter nyheter och rubriker - på återläsande om någon/några timmar.

Bloggare på plats: Thomas Böhlmark, Fredrik Lidby, Maria HagbomDen konservativa tänkaren och Mary X Jensen

Inga kommentarer: