2011/03/22

KAMPEN OM MAKTEN - TOKER VERSUS JUHOLT


Det var redan igår kväll det hände. Det var då budbilen bromsade in framför porten, och försvann innan jag ens hann dra upp brallorna i en våldsam fart iväg i mörkret med däck som skrek värre än Östros när han pratade med Andnor häromdagen. Det var igår leveransen hade nådde mig och jag fick tio små särtryck av de affischer som jag på omvägar fått veta att Håkan Juholt tryckt upp för att trycka tillbaka mig i kampen om vem som skall bli ny S-hövding...

Allt började med att jag släppte några seriösa och informativa planscher - som den du kan se ovan - där jag på blodigt allvar utmanade Håkan Juholt vid den kommande extrakongressen. Trots att Berit Andnor lekte arga leken med sitt parti och pekade med hela handen i riktning mot Juholt så blev jag snabbt varse att det fanns de som tyckte det kunde vara riktigt smart att plocka över en person som vet hur fienden tänker och planerar - det vill säga undertecknad.

Hundratals - nästan tusentals - sossar bönföll mig att kliva ner från pressläktaren på Stockholm Waterfront för att under buller och bång tillkännage min kandidatur i absolut sista sekunden för att därigenom minimera tiden för motåtgärder från NetRoots, från Andnor, från Juholt i egen hög person. Men motståndarens motåtgärder kom redan igår, då något arbetarkollektiv till tryckeri hade tryckt upp Juholts egen kampanj - den kampanj som jag blev varse i samma sekund som jag slet bort skyddspapperet från det paket som budbilen dumpat...

Nedan följer de sista fem affischerna från Juholts läger för att trycka tillbaka mig i mina ambitioner att någon gång kunna börja leva på och av politiken. Knappt har har de gjort sig av med Östros innan de vänder vapnen mot mig. Igår kväll publicerades ytterligare fem alster som bara har som mål att ena partiet och rörelsen mot mig - och ge Juholt en monopolsituation när han för människovärdets skull skall bli partiledare till helgen. Ett erkännande kan jag undslippa mig, han är duktig och vet vilka budskap han skall trumma in. Frågan är om jag har något att hämta längre?


1 kommentar:

Frank sa...

På tal om det så är ju Reinfeldt väldigt lik Mussolini