2011/03/21

KAMPEN OM MAKTEN - AFFISCH VERSUS POSTER


Budbilen bromsade in framför porten, och innan jag ens hann dra upp brallorna så försvann den iväg i mörkret med skrikande däck. Men leveransen hade utförts, jag hade fått tio små särtryck av de affischer som jag på omvägar fått veta att Håkan Juholt tryckt upp för att trycka tillbaka mig i kampen om vem som skall bli ny S-hövding...

Det började med att jag släppte några seriösa och informativa planscher - som den ovan - där jag på allvar utmanade Håkan Juholt vid den kommande extrakongressen. Trots att Berit Andnor lekte arga leken med sitt parti och pekade med hela handen i riktning mot Juholt så blev jag snabbt varse att det fanns de som tyckte det kunde vara begåvat att plocka över en person som vet hur motståndaren tänker och funderar - det vill säga jag.

Dussintals sossar bönföll mig att kliva ner från pressläktaren för att under buller och bång tillkännage min kandidatur i absolut sista sekunden, för att därigenom minimera tiden för motåtgärder från NetRoots, från Andnor, från Juholt i egen hög person. Men motåtgärderna kom redan idag, då något arbetarkollektiv till tryckeri började trycka upp Juholts egen kampanj - den kampanj som jag blev varse i samma sekund som jag slet bort skyddspapperet från det paket som budbilen dumpat...

Nedan följer de första fem affischerna från Juholts läger för att trycka tillbaka mig i mina ambitioner att någon gång kunna börja leva på och av politiken. Knappt har har de blivit av med Östros innan de vänder vapnen mot mig. I morgon kväll kommer ytterligare fem alster som bara har som mål att ena partiet och rörelsen mot mig - och ge Juholt en monopolsituation när han för människovärdets skull skall bli partiledare till helgen. Ett erkännande kan jag undslippa mig, han är duktig och vet vilka budskap han skall trumma in. Frågan är om jag har något att hämta längre?






Länkar: SvD, DN, AB1, AB2, Expr

1 kommentar:

Ture sa...

hahaha klockrent