2010/09/09

VERKLIGT VALFUSK - OVERKLIGA NORSKA BESÖK


När jag vaknade till efter en kort tupplur såhär på kvällskvisten så var det med en väldigt konstig känsla. Var det som jag tyckte mig ha upplevt en extremt trovärdig dröm eller en verklighet som bara kändes som en extremt trovärdig dröm där det osannolika plötsligt blev så läskigt sannolikt...

Jag låg i en dvala, drägglade på kudden och drömde om intimitet när jag vaknade av att någon bankade hysteriskt på ytterdörren. Jag vände mig om för att försöka somna om men bankandet tilltog i styrka och jag undrade vem som var så desperat att han eller hon slet ut sina knogar på min dörr. Svingade upp mina lurviga över sängkanten, kliade mig i såväl huvudhåret som pubisditot, gäspade djupt, klev upp och drog på sig de där solkiga joggingbrallorna som är lika sköna som de är fula - sedan var jag redo att ta mig ut i hallen, mot bankandet som numera kändes på gränsen till maniskt.

Dörren gled upp och ljuset strålade emot mig, och jag förbannade mig själv som stod där med dräggel i mungipan och iklädd ett par icke alltför tilltalande joggingbrallor och en t-shirt som bara täckte halva buken. I trapphuset stod hon, en norsk gudinna som talade till mig på det där ack så sexiga språket som norska är när det talas av en ung kvinna i sina bästa år. Hon stod där och pratade men jag kunde inte fokusera på vad hon försökte få mig att förstå. Det blonda hårsvallet, de vackra ögonen, de fantastiska anletsdragen och en kropp man vill gnida sig mot i minst en kvart - det var som en yngre karbonkopia av Helene Hellmark-Knutsson hade nedstigit från himlen precis utanför min ytterdörr, men den här pratade norska och inte släpig förorts-stockholmska...

Den norska nymfen pratade på och efter ett tag så fattade jag att det var en av de där norska valarbetarna som kommit över gränsen för att hjälpa Mona Sahlin med valarbetandet. Som om inte Norge och norrmännen är elaka mot oss svenskar mest hela tiden ändå, nu skall de komma hit och se till att Sverige förfaller ännu lite mer tänkte jag medan blicken svepte upp och ner över den lusekofteprydda skönheten från Arbeiderpartiet.

Norskan malde på, och nu lyssnade jag faktiskt på budskapen. Jag frågade vad socialdemokratin hade för förslag för att ge oss svenskar fler arbetstillfällen. Svaret blev valjakt, hitta olja någonstans och klubba ihjäl sälungar - för så hade ju Stoltenbergs norska sossar räddat Norge och Mona var ju så tänd på den fagre norska statsministern att Mona hade köpt hela konceptet, om man skulle tro på den inbussade norska valarbetaren. Korkat nog ifrågasatte jag det kloka i att klubba ihjäl de sälar som överlevt mot alla odds i en Östersjö som sossarna började bry sig om samtidigt som man fattade att man behövde Miljöpartiet för att bita sig fast vid makten. Då vände hon på klacken, den där vackra norska sossen, och sprang ner för trappen. Jag gick och lade mig i sängen igen, hamnade i min dräggel-dvala igen och somnade in.

När jag vaknade kunde jag inte avgöra ifall det jag tyckte mig ha upplevt var verkligt eller overkligt, jag kände mig förvirrad och inte alls säker på om det hade varit så absurt att jag hade mött en inbussad norsk valarbetare eller om det bara var en av mina sjuka drömmar. Oavsett om det var verkligt eller en dröm så är det ju iallafall inte valfusk att kalla in sina kamrater från andra sidan Skanderna. Det finns ju så mycket, mycket mer som är sjukare med sossarnas valkamp än att man har snygga norskor som springer omkring om duperar Svenssons...

Det går ju inte en dag nu utan att nyheter om valfuskande sossar slår oss i ansiktet från mediabruset, och det värsta är ju att man inte själva förstår att det är ett vämjeligt hanterande av den svenska demokratin vi ser av en alltmer desperat socialdemokrati. Mona ledde ett gäng ny-svenskar till vallokalen efter att partiet haft val-"skola". Någon som inbillar sig att man svarade på eventuella frågor om de andra tänkbara alternativen på ett opartiskt och hänsynsfullt sätt, de där sossarna som höll in utbildningen och visade hur man stoppade ner sosseriets valsedlar i kuverten...?

Häromdagen Vivalla, idag Huddinge där alltmer uppjagade röda valarbetare jagade folk i anslutning till vallokaler i olika delar av kommunen för att de skulle rösta och rösta rätt. Det är en valrörelse där en opinionsmässig kollaps faktiskt har medfört en moralisk kollaps, där makten skall säkras alldeles oavsett vilka metoder som behöver tas till. Vi har bara sett början, det kommer att bli värre.
Att norska sossar kommer över för att hjälpa Mona till makten är inget valfusk, bara det slutgiltiga beviset på att Norge aldrig slutar jävlas med oss i Sverige...

Länkar: Expr1, Expr2, DN
Bloggar: Hagwall (läs!)

Inga kommentarer: