2010/01/17

SOUNDS OF A SUNDAY


Den knastertorre bloggaren Westerholm från Furusund plågar sin läsekrets med undermålig musik till och från. I dag plågar han oss med en labil Idol-lolla som brölar fram något som i bästa fall kan tas för ett försök till musik...

Med följande truddelutt så vill jag balansera upp Westerholms tråkig musiksmak med något mycket bättre, något som borde tilltala min egen läsekrets och alla som likt undertecknad spelar fickpingis eller drar en korv till riktiga synthdängor och välfriserade gossar i hängslen och snedlugg.



Detta är också startpunkten för något nytt, något revolutionerande där jag avser sticka in mitt runda plyte i bikupan för att börja recensera mina politiska bloggkollegor och deras skapande. Jag kommer börja från plats 10 på Knuff-listan och jobba mig till plats 1 på tio veckor. Alla bloggar kommer betygsättas i tre kategorier:

- Politisk korrekthet, där ett mer öppet, självständigt och kritiskt granskande ger ett högre betyg.
- Humor, där även försök till humor som inte alls liknar min egen belönas.
- Språkbruk, där jag på helt eget bevåg kommer klassa kollegorna från snille till analfabeter.

Den som i morgon bitti finns på plats 10 på Knufflistan kommer alltså få se sig själv recenserad elakt och rakt redan på onsdag. Se detta som ett litet surrogat för mina krönikor som nu flyttat till söndagen. Mutor som kan hjälpa mig att sanera min privatekonomi tas tacksamt emot och kan självfallet påverka min välvilja...

Inga kommentarer: