2009/07/03

FREDAGSSNABBIS...


De rödgröna har låtit Novus Opinion undersöka om Svensson hellre ser pengar till välfärd eller skattesänkningar. Frågan som ställdes löd väl ungefär såhär: "Anser du att det är bättre att vård, skola och omsorg får mer pengar än att man sänker skatten för rika gubbar som tjänar mer än 200.000 kronor i månaden" - och som man ställer frågor får man svar. Att då 2 av 3 svenskar tycker att samhällets kärnuppgifter väger tyngre är väl helt normalt, sjukt vore det annars. Men precis tvärtemot dessa intentioner styr just Sosseriet i hemstaden Sundbyberg - där ögongodis prioriteras medan kärnuppgifterna får kraftiga sparbeting. Men det finns ett uttryck som lyder "Som (S)atan själv läser bibeln", och det passar väl utmärkt här...

Dessutom så har vår reptilliknande partisekreterare kursen klar inför valet 2010, och det blir en repris av det synnerligen "lyckade" EP-valet för några veckor sedan - och det hörs klang och jubel i våra led, eller??? Ja, vi gjorde ju ett allt annat än bra val då och nu rasar vi med över 6% i Demoskops senaste väljarundersökning - allt är frid och fröjd... Vakna Schlingmann, visa att du minsann ser verkligheten lite bättre än Baylan

Visst skall vi påtala skillnaderna mellan Alliansens ansvarstagande och det rödgrönas ständiga valfläskande. Lyft frågan om det är Mona man vill se som statsminister, med Ohly på sin vänstra sida efter valet 2010. Mina barn anser att jag mobbar Mona, att jag är elak men jag säger ju bara det 69% av svenskarna också upptäckt - Mona kan inte leda ens en rödgrön röra, än mindre ett land.

Länkar: DN, Expr, SvD, AB

2 kommentarer:

Johan sa...

Jag läste också rörans artikel idag och blev minst sagt matt. Helt poänglös undersökning, herre gud!

Bra inlägg, som vanligt.

http://korvapan.blogg.se

Tokmoderaten sa...

Tack Johan!
Din blogg var oxå angenäm, speciellt bilderna på burgare som gav mig ribba...