2009/06/23

JAG ERKÄNNER...

Mina favoriter på tennisbanan - och ja, Anna Kournikova ser obehagligt ung ut...

Rubriken i DN lyder "Moderatpolitiker stal skylift", och när det i texten uppdagas att gärningsmannen dessutom är 41 år så skulle det väl egentligen bara vara att krypa till korset för Tokmoderaten. Det skulle ju kunnat ha varit jag, jag har nämligen starkt för mig att jag var i traktena av Kungens Kurva på nyårsaftonen. Dessutom har jag alltid trånat efter ett surrogat för min manlighet, gärna i form av just en så kallad skylift - något som gärna reser sig i all sin prakt utan problem. Men det hade varit extremt obetänksamt, ja rent av idiotiskt men jag var som en klar majoritet av alla svenskar berusad just den natten och mitt minne sviktar. Att jag sedan saknade körkort bekymrade mig föga när jag förirrade mig bland någon sorts längtan efter just en skylift. Det hade varit dumt, men jag hade kommit på en närmast helig uppgift för just denna skylift, ett fantastiskt ändamål som gjorde att jag kände att ändamålet nog helgade de kriminella medlen...

Vinter och nyår har förbytts i sommar och midsommar. Det är snart dags för tennis i Båstad och sedan lång tid tillbaka har jag varit djupt fascinerad av damtennis. Inte så mycket för deras oftast undermåliga idrottsliga prestationer på tennisplanen utan för de korta tenniskjolarna, det idoga stönandet och att några riktigt vackra exemplar av det täcka könet faktiskt har lagt ner sin själ i att försöka spela tennis. Jag minns hur det argentinska praktexemplaret Gabriella Sabatini förgyllde min tid framför TV:n och det var inte länge sedan min absoluta favorit-ryska Anna Kournikova gjorde mig närmast maniskt intresserad av sporten.

Dock så har jag genom mitt lika idoga stönande på läktaren gjort mig helt omöjlig inne på Båstads tennisstadion, jag släpps helt enkelt inte längre in. Jag kan inte likt Björn Hellberg sitta tillsynes oberörd, tyst och bara njuta av omgång fickpingis - jag måste släppa ut min frustration, mina lustar. Men en höstkväll vid IKEA såg jag lösningen, jag såg en skylift backa in i ett garage vid just Kungens Kurva. En diabolisk plan slog rot i min sjuka hjärna... Skylift, Båstad och fri insyn uppifrån - kunde det bli bättre?

Planen kunde ha satts i verket den kvällen då jag fått för mig att alla poliser var på jakt efter fyllon och pyroteknik-terrorister, det skulle bara ha varit så lätt. Det jag hade glömt var att poliser i yttre tjänst tillbringar en hel del tid vid nattöppna McDonalds-restauranger och det fanns det ju en vid Kungens Kurva. Jag drömde om min välplanerade kupp, det var så verkligt... I drömmarnas värld var ordningsmakten snabbt på plats, och när jag fastnade i en grind med min stora mage (faktafel i DN, det var bukomfånget och inte fordonet som stoppade min illusoriska flykt) så var min dröm om att se vackra, stönande tenniskvinnor i Båstad från en alldeles egen skylift helt plötsligt lika osannolik som alla mina drömmar om Sundbybergs KSO.

Nu är jag i min parallella drömvärld lagförd, häxprocessen är över och jag tar med mig en ritning över Båstads avloppssystem tillsammans med min bästa spade på Swebus Express söderöver i god tid innan den 4 juli. Kanske kan man ju gräva sig in på Båstads grusplan och sticka upp det feta plytet under någon av de där korta tenniskjolarna...?

Länkar: DN, AB, SvD, SvD2, SvD3

2 kommentarer:

Lennart Nilsson sa...

Jag vill också ha en skylift. Måste man vara moderat för att stjäla såna?

Tokmoderaten sa...

Nej Lennart,

Det räcker med att du är borgare, och gillar damtennisens ljudbild för att du skall ha "rätt" att "låna" en skylift.

Trevlig sommar på Dig, Alliansbroder!