2009/06/20

A FLOCK OF SEAGULLS...

...var en gammal, hederlig synth-grupp som jag gillade starkt. Nuförtiden så kopplar jag mest en flock av fiskmåsar till mina söners extrema skräck för dessa fåglar. Alltsedan en episod utanför korvmojjen vid Hamnplan i Vaxholm så räcker det med ljudet från en ensam fiskmås för att mina fyra söner skall fly i vild panik. Skönt att det finns någon varelse som kan sätta skräck i de annars så obstinata ungarna...

Idag träffade vi på en flock fiskmåsar vid sjöarna Malingarna, och jag sken upp som den sol som faktiskt syntes även på himmelen denna midsommardag. Vi var där allihopa för att grilla korv, fika och njuta av att regnet inte var närvarande och att termometern visade tvåsiffrigt igen. Fiskmåsarna kom, fiskmåsarna ville ha vår mat om än lite mer städat än i Vaxholm, men det räckte. Ungarna skrek i takt med fiskmåsarna, ungarna flaxade med sina armar som fiskmåsarna viftade med sina vingar och för en gångs skull var föräldraskapet helt underbart!

Inga kommentarer: