2009/04/26

SVININFLUENSAN REDAN I SUNDBYBERG?

Denna kvinna som greps på gränsen mellan Mexico och USA visar tydliga tecken på att ha den s.k "Svininfluensan"... Se upp!

Jag tror nog att jag måste skapa lite panik i hemtrakterna, ty jag känner mig inte riktigt kry faktiskt. Det har varit feber hit, yrsel dit och en allmän sjukdomskänsla i största allmänhet under flera veckor. Penicillin som inte biter och nya kurer gång efter annan till ingen nytta känns det som. Det är fortfarande samma ömkliga och patetiska person som sitter framför datorn och försöker må bättre genom att skriva av sig sin ångest och bitterhet med hätska utfall mot en rörelse på vänsterkanten som inget ont gjort, som inget ont vill men som ändå drabbats av en åkomma i paritet med svininfluensan - ett svagt ledarskap...

Just min symptombild och mitt vidriga sätt att formulera elakheter har fått mig att tro att jag de facto är mannen som förde in svininfluensan i hemstaden. Visst, jag har inte varit i Mexico men jag har varit på Tacosbaren i Solna Centrum för inte alltför länge sedan, och har man ätit Tex-Mex borde man ha varit exponerad eller...? Att sedan jag med allra största sannolikhet väljs av Kommunfullmäktige till Vice Ordförande i stadens framåtsträvande Globaliseringsråd i morgon gör mig ju ännu lite mer lämpad att ta en pandemi till Sundbyberg. Sedan finns det en hel del folk som betraktar mig som ett svin bara sådär i största allmänhet och är man ett svin och har influensa - ja då måste det väl vara svininfluensa?

Pressen är ju duktig på att jaga upp folk till ett hysteriskt tillstånd, speciellt kvällstidningarna tävlar i skrämmande bilder och en ständig uppdatering av hur många som struckit med. En så länge kan vi konstatera att antalet som dör jämfört med hur många som smittats är marginellt värre än en normal influensa med något Kina-namn. Men finns det ingen finanskris, inga blodiga krig eller galna utspel av Mona Sahlin att ta upp så kör på en influensa med ett djurprefix...

Tack och lov har Aftonbladet tagit sin journalistiska gärning på allvar i ett antal djupt seriösa artiklar som jag fastnade för, och som berörde mig mer än svininfluensan. Först vill jag ödmjukt erkänna att jag har läst Playboy. Inte en gång, inte två gånger utan rätt många gånger. Med en opassande rodnad i mitt feta ansikte så vill jag dock poängtera att det var för länge sedan och att det enbart var för de välskrivna artiklarna och spännande intervjuerna som jag köpte dessa tidningar. Att det sedan fanns tilltalande kvinnor här och där bland den informativa texten berörde mig föga, förrutom när jag såg en nymf från Baywatch skymta förbi. Erika Eleniak heter skönheten och kvinnan var vacker med kläder, utan kläder och på TV i en kombination av tillstånden.

Denna kvinna, informerar Aftonbladet nu oss om i sin ambition att vara ett språkrör för världshändelser, har varit beroende av laxermedel! Oj, men vem har inte varit det blir följdfrågan? OK, är man så snygg så passar det sig kanske inte riktigt... Tur man inte anade det när man råkade slänga ett öga på de mästerliga fotografier som hastigt passerade mina ögon när jag försökte hitta den där intervjun med Weird Al Jankovic. Tänk om fantasin hade satt i gång och man hade fått för sig att det någonstans i bilden gömde sig ett Microlax...? Äckligt värre va? Vad blir nästa steg, att avslöja att Fredrik Reinfeldt är beroende av McDonalds äppelpajer? Att Sven-Erik Österberg knaprar tillväxthormoner eller att Jens Orbacks mormors syster skapat en ny könssjukdom som fått namnet Hästvårtor?

Något som inte är äckligt men rätt fantastiskt är att just denna dag, den 26 april, är Vaginans dag. Även här delar Aftonbladet med sig av sina informationskanaler för att låta oss alla få veta att Kitty Jutbring, som inte har mycket gemensamt med Erika Eleniak, dagen till ära skall gestalta en hårig vagina på Debasers scen. Underbart, själv vill jag hylla denna dag genom att gå upp på vinden och leta rätt på min gamla flyttkartong med de där skönlitterära tidningarna som på svenska skulle kunnat kallas för Lekpojken...

Grislänklar: SvD1, SvD2, SvD3, DN1, DN2, DN3, AB1, AB2, AB3, AB4, Expr1, Expr2

3 kommentarer:

Johan Lundberg sa...

Svininfluensa! Så det var därför du var så trevlig på Kriks i helgen och såg till att skaka min hand upprepade gånger?

Johan Lundberg sa...

Håll dina fiender nära och dina vänner i dödsångest. =)

Tokmoderaten sa...

Vad gör man inte för att dra sitt strå till stacken, Johan.