2009/02/14

VÄNLIGA VECKAN BÖRJAR NU...

Vänliga veckan börjar nu! Dags att fira en vänligare Tokmoderat?

Ojdå, är det så illa? När jag läser mina egna blogginlägg de senaste veckorna tycker jag själv att jag framstår jag som en folkilsken, bitter och hatisk man till min läggning. Inget kunde ju vara mer fel, jag är ju egentligen en charmerande person, med ett överflöd av kärlek och ömhetsbetygelser, med många roliga anekdoter att berätta och...så mycket mer. Jag vill därför be alla läsare som känner sig kränkta, ledsna och upprörda över något elakt jag skrivit om ursäkt från det innersta av mitt hjärta - Förlåt!

Nu har det varit några veckor där bloggandet i huvudsak gått ut på att spy galla över allt och alla, men nu är jag trött på det. Så från och med detta inlägg och en vecka framåt skall bloggen kommenderas helt om, det negativa vinklandet skall ersättas med positiva tongångar. Inte ens Andreas Jämtin, Mona Sahlin, ERNST Kirschsteiger eller Sten Tolgfors envetna malande: "...så syftar den kommande inriktningspropositionen till att öka Sveriges försvarsförmåga, genom förband med ökad tillgänglighet och användbarhet" skall få mig på dåligt humör. Glada Fredrik skall skina och le, solen kommer att vara ständigt närvarande och fåglarna kommer sjunga.

Om någon undrar varför bitterhet och ilska haft mig i ett järngrepp så kan en orsak vara att jag gett mig i kast med ett synnerligen jobbigt projekt och det är att ta mig i kläder med storlek XXL om några veckor. Avsaknad av sötsaker, burgare och pizza påverkar mig negativt. Förlåt...

Om jag måste leta rätt på gårdagens två mest positiva nyheter så var det att SJ-monopolet tycks vara på väg mitt sitt slut. Härligt, underbart och som den sympatiska och balanserade sångfågeln Carola skulle ha jublat "Rejoice!". Den andra positiva nyheten rör ett program som jag väl inte gillar så där jättemycket, men jag skall inte gnälla över Let's dance nu under vänliga veckan. Tvärtom vill jag hylla programmet för att det fick mig på gott humör av två orsaker.

1) Laila Bagge visade sitt vackra akterparti, en syn för gudarna och jag ler mitt allra mest perverterade leende.

2) Att George Scott sade ifrån och pinkade i sitt homofobiska revir. Det är skönt med människor som säger vad de tycker, och George tycker att Tony Irving är en fjolla. Underbart, befriande och smaklöst. Men dräpande kommentarer älskar jag...

Länkar: AB1, AB2, SvD1, SvD2

Inga kommentarer: