2009/02/02

VAD GNÄLLER DOM FÖR...?


Några anställda på ett företag i Sundsvall känner sig uppenbarligen kränkta av att ha fått en billigare klocka istället för en guldklocka samt en mazarin till kaffet i personalmatsalen istället för ett restaurangbesök efter att ha varit företaget trogna i 25 år. Men hallå...

Själv kan jag på rak arm räkna upp minst 10 bakverk som jag hellre skulle föredra att kunna sitta och mumsa i mig istället för att få gå ut på krogen. Klockan kan även den avvaras mot några extra kakor eftersom armbandsur är så "gubbigt".

När jag om några år har gjort mina 25 år i landstinget så kan jag för mina chefers kännedom tänka mig någon av dessa kakor eller bakelser som tack för mina gedigna insatser.

1.) Kärleksmums
2.) Mazarin
3.) Chokladboll ( a.k.a Afrikansk urinnevånar-boll )
4.) Princessbakelse
5.) Semla
6.) Budapeststubbe
7.) Hallongrotta ( bakverket alltså...)
8.) Jättemuffins
9.) Toscabakelse
10.) Kokostopp

Om man däremot skall premiera mig efter det jag verkligen utfört under mina år så blir det nog en finsk pinne som läggs upp på fatet den dagen det skall firas...

Länkar: AB, AB2

Inga kommentarer: