2009/02/07

CAROLINE AF UGGLAS ? "-SNÄLLA, SNÄLLA...


...snälla, snälla, snälla - kan ni inte ge mig Haldol!"

Vad är det för vettvilling som låter detta vansinniga bidrag gå ut över Public Service? Christer Björkman som vill driva med oss? Eller har han blivit galen på riktigt? Eller är meningen att Svensson skall få se en sann svensk kulturarbetare i full frihet, utan alla hemma...?

Det är inte service för publiken att på bästa sändningstid låta Caroline af Ugglas, orent och skrikigt ikläda sig rollen som konstfackstuderande på psykakuten! Galen är hon ju, se bara nedan när hon slaktar Ebbas poem 800 grader. Barn blir förstörda för livet, själv mår jag illa av att se kvinnan och vilka bidrag som har sållats bort när sådan här dynga släpps igenom gör mig mörkrädd... Och så röstar tittarna fram eländet som ett av kvällens fyra bästa bidrag. Behöver hela landet psykofarmaka tro...?



Länkar: SvD1, SvD2, SvD3, DN1, DN2, AB1, AB2, AB3

14 kommentarer:

la vie sportive sa...

Träffande reflektion.

Unknown sa...

ja hur kan man släppa fram en sån? Självklart ska ju all vara stylade på samma sätt framför liknande låtar och ha samma prydliga koreagrafi. Tokmoderaten kanske kan var smakråd till nästa gång så behöver man bara se första bidraget så har man sett alla.

Om ingen var annorlunda skulle vi fortfaranda leva i grottor...
Slutsats: konservatism är inte en evolutionär fördel.

Tokmoderaten sa...

Tomas, alla behöver inte vara stöpta i samma form men det underlättar ju om mina barn kan se på programmet utan att bli vettskrämda. Smakråd? Gärna, jag är ju känd för min goda smak. Om man går till estetik så kan gärna unga fröken Serneholt framföra något bidrag, Lena Ph något och Jessica Andersson från Fame resten av bidragen. Rent musikaliskt vill jag se S.P.O.C.K, Pouppé Fabrik och kanske ett pånyttfött Nasa. Då skulle det bli bra...

Jag gillar folk som är annorlunda, men jag gillar inte af Ugglas musik och framträdande, men det beror inte på att hon är udda utan för att hon är usel på det hon gör.

Tokmoderaten sa...

"Guldgossen" skrev ett väldigt vänligt och upplysande inlägg som av någon outgrundlig anledning har raderats. Skicka gärna igen, så får vi se ifall det lyckas publiceras den här gången...

Maggen sa...

Bra bloggat av den eminente Tokmoderaten. Bidraget var pinsamt och sjuga kan hon absolut inte Ugglas. Nej sätt in Uggla istället då blir det ordning på torpet.

Mary sa...

Hon var ju helt UNDERBAR!!!! Jag var bara tvungen att ringa och rösta. Nån som vet var jag kan ladda ner låten? Snälla snälla snälla

ljusblå vingårdsarbetare sa...

Vafalls!!

Carolina af Ugglas är störtskön. Härlig person ,härlig röst, bra timing ja den kvinna har allt.
Hon passar perfekt i det blå landskapet eller i det blåa laget om man tycker det låter bättre.

guldgossen sa...

""Guldgossen" skrev ett väldigt vänligt och upplysande inlägg som av någon outgrundlig anledning har raderats. Skicka gärna igen, så får vi se ifall det lyckas publiceras den här gången..."

Jag har inte kvar texten, och orkar inte skriva om alltihop, men cred till dig för att du åtminstone gör ett försök att reparera skadan.

Hanna Eriksson sa...

Helt sjukt att svenska folket INTE kunde rösta fram henne till finalen!
Hon var lätt bäst av ALLA bidrag!! Hoppas hon går vidare sen. Ska ladda ner hennes låt så fort jag hittar den!

Tokmoderaten sa...

Ja, föredrar man en psykotisk fågelskrämma som med oren stämma undrar varför karln drar (något vi andra förstår mycket väl...) så skulle man ha röstat på af Ugglas.

magnus sa...

Hon fick ju något specialpris av en internationell jury, så så dålig var hon inte. Jag tycker att det tillhörde de två bästa bidragen. Det var bara två bidrag som jag kunde lyssna på och få någon behållning av. Jag tänker nog mer konstnärligt på musik.

//F d tokmoderat som musiserar och då och då skriver en låt och tittar på melodifestivalen varje decennium nån enstaka gång

PS. Men det är klart. Frågar man Reinfeldt (vilket en tokmoderat gör) som anser att da Buzz är musikhistoriens höjdpunkt så var ju annat bäst! ;-)

Tokmoderaten sa...

Magnus,

Ja du... Reinfeldts musiksmak är helt å helvete - där instämmer jag. Själv har jag den goda smaken att älska Depeche Mode, världens genom tiderna bästa musikutövare!

Unknown sa...

ojojoj.. Ni är de ända som skrämer, helt seriöst. Hon var proffsig.

Ja ja jag vet ni hade velat ha shirley och johnatan men ser ni för sjutton inte att det är sånt ni vill skicka varje jävla år..

Samma sound over and over..

The loop never ends.

Sica sa...

Jag var från början helt emot Caroline af Ugglas, men jag har faktiskt ändrat mig. "Snälla, snälla" ger mig numera "pytteskinn", som jag får när jag blir berörd. Låten kändes okej första gången på tv, när man blundar blir den bättre. Nu kan jag titta när hon sjunger den, och tycka att detta definitivt är det bästa bidrag.

Svenska bidrag har varit enkelspåriga, våra låtar har varit detsamma i många år. Caroline sticker ut och är väldigt begåvad om man glömmer sina egna fördomar och förutfattade meningar.