2009/01/06

"O CANADA, YOUR HOME AND WORTHLESS LAND..."


Så har det då gått som vanligt, de unga och allt annat än sportsliga herrarna från Canada har återigen vunnit junior-VM i ishockey. En svensk press i sista perioden med sedvanlig svensk ineffektivitet håller inte mot ett Canada som redan efter 38 sekunder slog första nubben i den svenska kistan. Det slutade med 5-1 till bastarderna i rött... Själv sitter jag och kokar över en hel nations vidriga beteende. Detta Canada vars enda tillgångar är Pamela Anderssons "rattar" och skådespelarinsatser i sina privata videoinspelningar, Baywatch och VIP.

Låt vara att Canada var bättre denna natt, och att våra små-Kronor underpresterade när det verkligen gällde men hur fan kan en publik bete sig som de 20.000 retarderade kanadicker som satt på läktarna i Ottawa och bua åt de svenskar som bara stod upp mot de vidriga och fula motspelarna? Och hur kan man börja skandera och bua åt min egen husgud Jakob Markström, målvakt i både småkronorna och mitt älskade Brynäs, för att han blev överkörd av en galenpanna i rödtröja...?

Själv tycker jag att vi inte behöver bry oss om att ha ett fortsatt idrottsutbyte med ett land som så uppenbart åsidosätter idrottens annars så fina sidor som sportslighet, rent spel och respekt för varandra. Därför bör vi bojkotta vinter-OS i Vancouver och alla arrangemang som anordnas i det sketna landet på andra sidan Atlanten. Kan man inte uppföra sig bör man inte få stå som värd för evenemang där våra unga idrottare får se sina lite äldre förebilder kränkas av till utseendet vuxna men mentalt barnsliga personer på läktarna. Wikegårds antipatier mot de gapande idioterna delas till fullo av mig!

Att sedan Sverige förlorade mot ett bättre lag är ju inget som jag kan säga emot, men en segrare som tagit sin viktoria med en rutten publik i ryygen och genom att strunta i att agera som gentlemän på isen kan man vara utan. Detta är inte att vara en dålig förlorare utan att vara bitter över hur mänskligheten beter sig i Canada.

Nu är jag bara glad över att Jakob Markström kommer hem till Brynäs och hjälper till att leda mitt lag till ett efterlängtat slutspel...

Länkar: SvD1, SvD2, SvD3, SvD4, SvD5, AB1, AB2, AB3, DN, DN2, DN3, DN4

1 kommentar:

Anonym sa...

JVM. Vad hjälper det att gnälla? Jag är alldeles förbannat trött på att Sverige alltid och utan undantag förlorar mot Kanada i VM-finaler, för att sen glädjas över beröm från våra egna idiotsportjournalister: "egentligen var ni bäst, grabbar", som om det var det turneringen gällde. Vilken ynkedom. Fatta nån gång att grishockey måste besvaras med grishockey och inte med gnäll. Svenska spelare är nog så stygga mot varann, men mot kanadicker törs de minsann inte. Vad är det för fega kräk som inte ens kan skydda sin målvakt, jag bara frågar!? Tre Kronor = Satans FLICKGÄNG! De får tammefan sluta lipa och lära sig slåss i stället.

Men det är klart, med en inhemsk politikerstyrd hockeykultur som prioriterar jämställdhet, klimatklrisen, idrottens förbrödrande tjusighet, mänskliga rättigheter, HBT-kompetens etc. framför guld blir det ju tyvärr såhär.

- Peter Ingestad, Solna