2009/01/16

MINA 5 POPULÄRASTE INLÄGG UNDER DET FÖRSTA ÅRET

Go' å glad - Kexchoklad!

När jag lanserade min "Firar"-vecka inför årsdagen av sjösättandet av Tokmoderaten så efterlyste jag läsarnas åsikter om vilka av mina inlägg som gjort störst intryck. För att göra omröstningen giltig krävdes att minst 10 personer röstade, och det passerades med en marginal på 4... Man fick lägga 3 poäng på det mest tilltalande inlägget, 2 på det som var nästan lika utsökt och 1 poäng på det som man inte spydde på.

Sålunda 14 röstande som i sin allsmäktiga vishet har skapat år 2008:s Topplista:

1) Vindolmen - Spya och självkänsla
2) När barnen frågar får de svaren
3) Tre bedårande barn av sin tid
4) Tokmoderatens höstlovstips i Huvudstaden
5) Vad är verkligt, vad är dröm? IVA...

Väldigt tydligt är att mina inlägg av allvarlig karaktär inte får plats, utan att det bland de 14 som engagerat sig är den grova humorn som uppskattas. Själv hade jag glömt bort "Tre bedårande barn av sin tid", som var ett tidigt alster...

Om man i stället tittar på de blogginlägg som haft flest unika läsare ser listan helt annorlunda ut:

1) Hårdrock - Satans påfund! 1763 läsare
2) Stackars Sanna möter ett svin från SVT. 1684 läsare
3) Norrmännen sviker "Söte bror" 1083 läsare
4) Erkänn Tjetjeniens självständighet! 837 läsare
5) Putin hotar, Ryssland visar sitt rätta jag... 826 läsare

Lite mer seriösa inlägg handlar det alltså om, och ett hysteriskt länkande till tidningarnas webutgåvor ligger bakom en majoritet av gästerna.

Till de 14 som röstade, ett stort och varmt Tack! Till Er andra, läs, begrunda och analysera...

Inga kommentarer: