2008/11/13

"JAG ÄR LIVRÄDD FÖR ATT LEVA, OCH JAG ÄR DÖDSRÄDD FÖR ATT DÖ"

Go' och glad - Kexchoklad? En fet Tokmoderat bland slanka skyltdockor...

Man förvånas aldrig över de där medicinska studierna som skulle kunna ha författats av en novis, en lekman eller en retarderad ödla... Forskar man inte om hur tuttarna påverkas av kaffe eller för tidigt användande av BH så kan man genom gediget undersökande se att pruttande sänker blodtrycket. Nu har man återigen sparkat in den öppna dörren genom att, hör och häpna, konstatera att man kan dö en för tidig död om man är fet! Ungefär lika uppenbart som att man löper större risk att få lungcancer om man röker, eller...?

Och jag som i min enfald trodde att man levde längre genom att äta godis, junk-food och dricka ansenliga mängder pilsner. Att mina "blodprover" snarare går ut på att analysera spåren av röda och vita blodkroppar i den bearnaisesåsliknande sörja som rör sig i mina vener och artärer trodde jag var ett friskhetstecken, men så fel man kan ha... Min taktik att fylla på fettreserverna för att skydda mig mot ljumskbråck och för att överleva den kommande ekonomiska kollapsen och svältkatastrofen är alltså fel, något som kan påskynda världens befrielse från "Tokmoderaten".

Det framstår ju helt plötsligt som alldeles klart för en underskötare varför det går så långsamt att se till att cancern stoppas, att hitta lösningen på plötslig spädbarnsdöd eller varför vissa blir socialdemokrater. Man lägger ner ofantliga resurser för att påvisa det som alla redan vet, att det är farligt att äta fel och bli ett fetto likt undertecknad, att tuttar blir mindre av kaffe eller att revolutionera sättet vi lever på genom att påvisa sambandet mellan en rejäl fis och ett sänkt blodtryck...

Jag kommer alltså snart gå hädan, då magen växer och mitt födointag når nya höjder för varje dag. Bara denna insikt kan ju få en lite ur gängorna, jag tror jag måste tröstäta lite... Var finns närmaste hamburgerhak som är öppet kl 00:55?

1 kommentar:

ika sa...

Men det förstår du väl. Om inte människor matades med sådant man skulle kunna tro vore uppenbart blev det ju tvunget att vi tänkte själva. Hur skulle det se ut? Om en hel värld (eller i detta fall troligen västvärld) började använda det där som finns bakom ansiktet och innanför håret skulle det förmodligen bli total anarki.

Intressant blogg
/iika