2008/11/11

IBLAND FRAMSTÅR JAG SOM RÄTT SANSAD...


Det har varit protester utanför den svenska ambassaden i Washington. Tillsammans med Republiken Kongo och Pakistan har den svenska "bögälskar"-staten utsetts till ett legitimt mål av en samling tokskallar från Topeka i Kansas. Westboro Baptist Church är namnet på en grupp där hatet tagit sådana proportioner att mina känslor för socialdemokratin är att betrakta som den djupaste kärleken...

Jag är faktiskt rätt stolt över att Sverige finns med på den topplista av hat-objekt som "pastor" Fred Phelps arbetar efter. Hade inte Sverige funnits med på listan över "bögälskande sodomi-stater" så hade jag blivit upprörd, för att vi finns med på listan tyder på att vi kommit långt i våra ambitioner att låta varje människa vara sig själv och få uttrycka sina åsikter och sin kärlek.

Varje gång jag läser om Fred Phelps och hans galna följeslagare så blir jag upprörd, upprörd över hatet, upprörd över de hånfulla kommentarerna om oss svenskar och vårt kungahus, upprörd över att en rörelse som hyllar jordbävningar I Pakistan, folkmord i Kongo eller enskilda soldaters bortgång. För om man någon gång skulle kunna ifrågasätta yttrandefriheten är det väl när man läser den sjuka rörelsens hemsida...

Men vi står inte ensamma, i princip hela världen är ond och korrumperad av "Bög"-maffian enligt den galna sekten. Mexiko, Kanada, Storbritannien och deras eget hemland USA är alla lika goda kålsupare som Sverige. Jag skulle gärna vilja veta vilka länder som pastor Phelps högaktar, vilka som lever enligt hans snedvridna syn på hur bibelns kärleksbudskap bör tolkas?

Inga kommentarer: