2008/10/16

I AFRIKA SÄLJER MAN ALBINOS, JAG MIN JOBBARKOMPIS...

Objektet, Thomas 26 år. "En händig man"

När jag satt och ögnade igenom de olika nyhetssiterna så upptäckte jag till min fasa att det minsann inte är lätt att vara albino i Afrika ens i modern tid. Kroppsdelar från dessa säljs till häxdoktorer i tron att dessa besitter onaturliga förmågor, och den som lyckas sälja albinodelar gör sig en rejäl hacka...

Här såddes ett frö i mina tankar, skulle jag kunna tjäna pengar på att auktionera ut en jobbarkompis för en middagsdate till någon av bloggens läsare? Vilken bra idé tänkte jag eftersom jag omges av vackra nymfer i massupplaga. Då slog det mig att mina politiska motståndare förmodligen skulle ge sig på mig och anklaga mig för att vara en sexistisk mansgris och manschauvinist, vilket förvisso stämmer, om jag började erbjuda en middag med en söt vårdanställd kvinna i sina bästa år. För att dra mitt strå till stacken i kampen mot det patriakala förtrycket och den snedvridna synen på kvinnan som ett köttstycke så valde jag istället en riktig man som auktionsobjekt.

Det är med ångest man minns dagen då den unga och oförstörda Thomas började på vår arbetsplats, Intensiven på SöS. Alla kvinnor blev alldeles saliga, det tindrades med ögonen närhelst han uppenbarade sig och djupa suckar hördes när man sedan blev varse att han var upptagen. Om man innan hade fått ett kryddmått av uppmärksamhet av det täcka könet på kliniken försvann det i samma sekund som Thomas gjorde entré. Jag borde vara bitter, jag borde vara avundsjuk men det går bara inte ty Thomas är en så fantastisk individ att även en heterosexuell karl tvivlar på sin läggning i hans närhet. han är inte bara bildskön och ambitiös, han är händig som självaste ERNST. Om man som jag är tjock, ful och har tummen mitt i handen så är Thomas vacker, fulländad och skicklig med sina verktyg...

Då jag inte längre har råd att äta burgare på Burger King i den omfattning som jag behöver för att fylla ut mina kläder i storlek XXXL längre så är Thomas dessutom vänlig nog att låta mig auktionera ut honom till en budgivare av det kvinnliga könet för en middag som Tokmoderaten betalar på Jesses Krog i Kärrtorp. Överskottet efter detta frosseri tillfaller sedan Tokmoderatens Angus-fond...

Så för att buda på objektet ovan ( man, 26 år, 189 cm, 94 kg rena muskler och stjärna i Innebandy...) skicka då ett mail med ditt bud till obstipator1@hotmail.com , och ange ditt bud i svenska kronor. Budgivningen startar vid 300 kronor, och bud under denna summa beaktas EJ.
Slut för budgivning: 2008-11-09 kl. 23.59. Varje Måndag klockan 18 kommer högsta bud redovisas på denna blogg.

Inga kommentarer: