2008/09/21

ANDAR HOS ANWAR OCH PÅ IVA...


Ingenting är ju så spännande som det här med spöken. Tänk bara på de "fantastiska" TV-produktioner som tagits fram, främst i England, med ett filmteam i en "hemsökt kåk". Man filmar varandra hysteriskt mycket, med en sån där mörkerkamera som gör att alla ser ut som spöken, man skriker och man tjoar över minsta vindpust och beter sig allmänt som psykiskt instabila varelser.

Visst tror jag på spöken, det gör man när man jobbar natt på SöS. Ofta känner man kalla vindar blåsa förbi när man går i en öde korridor klockan 3 på natten, ibland känner man sig iakttagen trots att ingen finns i närheten men det kan ju lika gärna vara chefen som satt upp en kamera för att se hur vi sköter oss...
På ett sjukhus är det ju många själar som lämnar sina kroppar, det är många som dör alltså. Därför borde det väl vara fullt normalt att någon orolig ande eller flera rör sig i den byggnad som är min arbetsplats.

Häromkvällen stod en kollega till mig i medicinrummet, den undersköna latinosyrran Carmen. Helt plötsligt tjoade hon till och sade att det var någon som dragit henne lätt i håret. För en gångs skull var det inte undertecknad som i sitt ständiga tillstånd av sexuell frustration var framme och kladdade, nejdå... Carmen var definitivt ensam i det där medicinrummet, och någon hade dragit henne i håret - hon var så säker! Om Carmen kände sig lite illa till mods, så drog iallafall jag en lättnadens suck. Gud vad skönt att kunna skylla på spöken den dagen som klinikledningen vill anklaga mig för att vi enligt den nyligen genomförda medarbetarenkäten har en ökande trend när det gäller sexuella trakassarier på avdelningen. Jag, som är de grova ordens fiende nummer ett och lever enligt samma etikregler som en nunna... Ja, det måste vara spöken som tafsar hos oss.

En rik herre vid namn Anwar bosatt i England har drivits ut ur sitt hus av andar enligt Aftonbladet. Skönt att andarna inte visar någon hänsyn för de mer bemedlade när man sätter i gång trakassarierna, det skall ju inte bara vara pöbeln som hemsöks av elände. Själv skulle jag inte ha något emot att ha en ande hemmavid. En frustrerad och attraktiv kvinnoande som inte fått leva ut sina lustar under jordelivet och därför tar för sig från den andra sidan är synnerligen välkommen till Lilla Alby. Vik hädan exorcister, här skall det levas i ett liv i flera dimensioner...

2 kommentarer:

Winston sa...

Ber att få instämma i din skarpa analys av existensen av sexuella trakaserier, vilka jag alltid har påpekat är innbillade fantasier från den drabbades sida. Här ger du en inte bara övertygande men även sinnlig nyans av problemet.
Sexuella trakaserier begås inte av dig, mig eller andra utan av andar.
DVS som en icke existerande smekande fläkt över en rumpa.
Ingen skyldig och ingen oskyldig.

Återigen vänliga hälsningar från
Jhonn Winston VI

Winston sa...

Menade du handen eller anden!?

Winston JR III