2008/08/14

I MORGON FÅR VI VETA SANNINGEN...


En amerikansk polis och hans kamrat fångvaktaren har i Georgias (inte Georgiens...) djupa skogar enligt uppgift hittat ett avlidet exemplar av "Bigfoot"... Oj vad spännade, jag som älskar allt vad mystiska djur heter. Kan det vara sant? Kommer man vid den utlovade presskonferensen i morgon kunna styrka att det faktiskt är en hittills okänt art eller rent av anfader till oss som nu har upptäckts? Man har ju utlovat DNA, man har ju lovat bevis som inte kan ifrågasättas...

Mitt intresse för dessa s.k skrönor, verkliga eller overkliga odjur har fått mig att sitta i timmar och blicka ut över Storsjön i skymningen, eller en hel dag vandrandes med kikaren i högsta hugg vid Loch Ness. Jag har inget sett men jag tror fortfarande, precis som jag är övertygad om att vi får påhälsning av UFO:s rätt så ofta.

Jag hoppas därför att sanningen uppdagas på riktigt i morgon, att åtminstone en av de mytomspunna varelserna faktiskt existerar. Men min misstänksamhet mot att det är en bluff är stor, bilderna av "Bigfoot" i frysen känns ungefär lika trovärdiga som obduktionsbilderna på rymdvarelsen i Roswell. Man kan ju exempelvis tro att bilden ovan föreställer Bigfoot när det i själva verket är något helt annat som fastnat på bild... Sanningen är ju den att det är språkröret Peter Eriksson som på bilden möter nyrekryterade medlemmar ur Grön Ungdom. Att Peters skäggtrimmer var ur funktion just denna dag kan ju göra det svårt att se skillnad mellan den hårige miljöpartisten och den ökända skogsmullen från Amerika...

I Sundbyberg har man också skådat en hårig, rund varelse i trakterna av Lilla Alby. Då dessa trakter närmast är att likna vid vår stads motsvarighet till Himalaya så kan det vara vår egen stads-Yeti som upptäckts. Kritiker har dock antytt att det kan vara en efter sommaren orakad och uppblåst Tokmoderat som faktiskt synts till under sitt ragglande mot Max i Solna...

Inga kommentarer: