2008/07/01

FETTON, FÖRENA ER!


Socialstyrelsen önskar ett register där man registrerar alla feta ungar i riket... Gud vad härligt med ett sådan groda från den myndighet som skall skydda medborgarna mot usla läkare och sjuksköterskor. Vad blir nästa steg från Socialstyrelsen? Att registrera underviktiga borde ju vara en självklarhet, när vi fetton skall in i övervakningssystemet... Ja, jag vet: Det handlar om barn, men det är nog bara första steget. Snart skall alla vi feta trängas på Socialstyrelsens server.

För rättvisans skull hoppas jag därför att ansvariga på Socialstyrelsen lägger fram förslag om att registrera:

- Alla underviktiga.
- Alla rökare.
- Alla alkoholister ( dvs alla 40-talister...)
- Alla skelögda.
- Alla med stora näsor.
- Alla kvinnor med stora bröst.
- Alla män med små snoppar.
- Alla kommunister ( kan ju klassas som psykisk sjukdom... ).
- Alla med stora, små, mellanstora eller inga fötter alls.
- Alla som quadrupeljobbar som: Riksdagsledamot, Jurist, Fotbollsspelare och "författare".

I annat fall kommer vi fetton anse oss utpekade som sämre människor, människor som inte får leva livet som vi vill. Som inte vi har rätt att unna oss en 400g Toblerone varje dag, som om inte vi får dra i oss 2 liter Cola till frukost...?

Jag blir så ledsen över att bli klassad som annorlunda. Jag går och tröstäter på Max tror jag...

Inga kommentarer: