2008/05/04

FORSKNING FÖR FETTON


Forskarna lägger ner mycket energi och kraft på att finna lösningen i kampen mot den tilltagande "Fetmaepidemin". Min lösning, försök att injicera lite karaktär i de "drabbade", däribland undertecknad. Visst det finns de som blir feta av sjukdom men av oss överviktiga är det en stor majoritet som frossat oss till våra ansenliga kroppshyddor. På bilden ovan lyckas jag dölja min adipösa mage, men hängpattarna syns desto tydligare.

Själv äter jag ensidigt, variationen i kosthållningen är McDonalds, Burger King eller Max. Vill jag lyxa till tillvaron så slinker även en burgare från O'Learys ner i bland. Då jag lider av låg självkänsla (någon som anar orsaken?) behöver jag ibland tröstäta lite annat smått och gott innan sånggående: Dumlekolor, Vingummin, Chips och allt detta nedsköljt med rikliga mängder av "livets vatten" Coca Cola. Så jag vet varför jag är rundlagd, och jag vet vad jag behöver göra för att rasa i vikt. Men så var det där med karaktären...

Jag var för något år sedan med i Viktväktarna, och det gick jättebra. På lite drygt 3 månader gick jag ner 18 kg, allt genom att äta rätt och strunta i godiset. Visst styrde jag över till sådana saker som Japp och Mums-Mums som gav få "Points" ty sockersuget fanns där i bakgrunden. Smal, om inte som en pinne så iallafall som en stock, åkte jag till London med lillebror. Väl där köpte jag en påse vingummi, och besökte Burger King. Plötsligt försvann karaktären någonstans i närheten av Burger King på Queensway. Det var ju så gott, det var ju livet...

Nu letar jag frenetiskt efter denna karaktär igen. Jag har köpt ett Gymkort, men att hitta rätt i näringsdjungeln lyckas jag inte med. Dags för Viktväktarna igen? De har ju visat att de kan få mig lite mindre oattraktiv. Men börjar jag där igen så skall jag rasa långsammare i vikt, och ha en dag då jag tillåter mig att sväva ut. Annars kommer jag gå under...

Inga kommentarer: