2008/05/02

CARMEN ÄR DÖD, LÄNGE LEVE CARMEN!


I dag har jag sorg, Carmen har gått bort... Inte den söta latinosyrran på jobbet utan den charmerande tryffelgrisen från Skåne. Aftonbladet delger oss i dag denna hemska nyhet, en nyhet som kommer försätta riket i chocktillstånd för veckor framöver.


Tydligen är det en akut lungsjukdom som ändat Carmens liv, men enligt SvD finns det även andra tänkbara skäl... Grisar lider tydligen väldigt av magsår. Detta var ingen nyhet för undertecknad, som är att likna vid ett stort gödsvin. Själv känner även jag av ett begynnande magsår till och från. Att min kosthållning skulle ha med saken att göra finner jag dock vara helt uteslutet då de som känner mig vet att jag sköter mitt födointag på ett perfekt sätt. Mitt magsår beror nog på inre stress och nattarbete, förmodligen orsaker som Carmen också levde med under sitt alltför korta liv. Vila i frid, Carmen...

Inga kommentarer: