2008/04/17

MAGNETISKA MÄN MED MAKT


Idag händer det! Äntligen når jag upp i 10.000 unika besökare på bloggen, fantastiskt! Jag är djupt tacksam över denna respons, som absolut inte har något att göra med mitt närmast hysteriska länkande till SvD och DN:s hemsidor...


Just nu grubblar jag på ifall jag har makt... Jag sitter ju som ersättare i Stadsbyggnads- och Miljönämnden i Sundbybergs Stad, är sekreterare i Moderaterna i samma stad och arbetar med informationsfrågor. Innebär detta engagemang att jag har makt? Verkar dessvärre inte så, ty alla unga och vackra kvinnor behandlar mig som luft. Putin och Sarkozy däremot har ju inga problem att dumpa sina gamla tanter och hitta elitgymnaster eller fotomodeller. Jag vet att det finns en viss diskrepans mellan fritidspolitiker och en president men ändå...

Putin, som för övrigt ser ut som Skalman i Bamse ur mitt perspektiv, har nu alltså fångat en ung OS-medaljör i Gymnastik. Om Mansgrisen i mig får tala: Vilket kap! Om den något mer korrekta Fredrik formulerar en åsikt: Patetiska gubbe! Små, gamla, torftiga gubbar med makt hittar en ny kärlek bara sådär. Om jag är avundsjuk? Nä, inte alls. Jag vet mina begränsningar och har väl mina drömmar jag med. För att bli lycklig behöver även jag kärlek, och just nu är det rätt sparsmakat med den varan i Tokmoderatens liv. Men att därför ge mig ut och jaga någon i de övre tonåren ligger inte för mig... Jag får hoppas att all min makt attraherar någon kvinna iallafall.

Putin, den avgående ryska presidenten, biter sig för övrigt fast i styret av Ryssland för all(?) framtid. Nu skall han bli såväl premiärminister som ordförande i sitt parti. Man väntar ju bara på att man i Duman klubbar igenom ett program där man för över makten från presidenten till premiärministern. Om jag är lite cynisk skulle jag vilja påstå att likheten mellan maktutövningen i Zimbabwe och Ryssland är slående... Men den gode Putin kanske måste bete sig på detta sätt om han vill ha sina privata "gymnastiklektioner", vem vet?

Inga kommentarer: