2008/03/28

JAG LEVER I ALLAFALL...


Fruktansvärt tråkigt... Mord, mord, mord och ännu fler mord. Det verkar vara det enda som händer i dagens Sverige om man ögnar igenom tidningarnas hemsidor. Därför, kära läsare, är det så glest mellan inläggen just nu. Det finns helt inget annat att skriva om ty i mitt liv existerar för tillfället enbart arbete och det är sådär lagom kul efter en resa till Paradiset Falklandsöarna...

Om man tittar på politiken så är det enda som är värt nämna att Rikspopulisten Bodström tycker att de svenska idrottarna skall bojkotta de ceremoniella delarna av OS i Peking. Vore det inte bättre ifall vi arbetade för att OS hädanefter arrangeras i länder där man respekterar de mänskliga rättigheterna ? Då skulle vi slippa Kina, och kanske kunna hoppas på ett OS i Sverige igen...

Kristdemokraterna är tydligen på hugget med nya förslag om fastighetsskatt och fler pappadagar. Tydligen har de upptäckt att man måste synas för att attrahera väljare, ty Svensson är uppenbarligen så dum att inte ser förändringens vind blåsa bort det gamla haverade Sosse-Sverige. Och Kd behöver ju definitivt rekrytera fler väljare, men det behöver ju alla alliansens partier.

Och Maud... det här med barnbidraget. Jag kan förstå tanken med ett behovsprövat barnbidrag men att sätta gränsen vid lite drygt 20.000 i månaden och betrakta alla därutöver som höginkomsttagare känns lite fel. Jag tror inte undersköterskan eller lokalvårdaren känner sig som höginkomsttagare med en lön som balanserar på Mauds nivå. Att hela förslaget sedan rimmar illa med den arbetslinje som regeringen jobbar efter gör förslaget än mer ogenomtänkt...

Hoppas det händer mer framöver, ty jag vill så gärna dela med mig av min syn på vad som händer i Sundbyberg, Sverige och Världen. Trevlig Helg !

Inga kommentarer: