2008/03/24

HEMMA IGEN EFTER EN RESA TILL PARADISET







Efter lite drygt 2 veckor utanför Sveriges gränser är jag nu hemma igen, hemma i ett tråkigt och kallt Svea Rike. Visst har man saknat familjen, det politiska engagemanget, bloggandet och alla mina vänner... men jag överväger faktiskt allvarligt att flytta ner till Sydatlanten. Med en liten befolkning där alla bryr sig om varandra, där man inte börjar skatta förrän man har tjänat över 140.000 kronor och då endast betalar 25% i skatt, där brottslighet praktiskt taget inte existerar, där skola och sjukvård är helt gratis, där mobbning är ett ett okänt begrepp och där man skriker efter arbetskraft. Det är paradiset för mig, även om vädret till och från kunde vara bättre, men det gäller ju i allra högsta grad Sverige också...


Har tagit ca 400 bilder och jag delar med mig av tre olika motiv ovan, en fin gata i den trevliga staden Stanley, krigsminnen och naturligtvis pingvinerna...

Håll utkik framöver, bloggen är igång igen och jag måste desperat höja besöksfrekvensen.



Inga kommentarer: