2008/01/26

FALKLANDSÖARNA - DEL 2


Mindre än två månader innan resan söderut påbörjas ! Många frågar vad man kan se på Falklandsöarna egentligen, svaret är mycket ! Med min förkärlek för militärhistoria är slagfälten ett givet mål för mig, men de flesta reser dit för naturupplevelsen.


En fantastisk ren luft, ett lika rent hav och ett rikt djurliv borde locka betydligt fler besökare. Att i lugn och ro få vandra på en milslång sandstrand omgiven av nyfikna Kungspingviner, betraktad på avstånd av en sjöelefant som faktiskt ser fetare ut än undertecknad är en upplevelse man aldrig glömmer.

Gästfriheten bland de 3200 innevånarna är också ett signum, överallt möts man av trevliga människor som gärna berättar om sitt liv och ställer nyfikna frågor om Sverige.

Jag längtar, jag skulle till och med kunna tänka mig att bosätta mig 23 timmars flygresa från Stockholm om bara familjen var med på noterna.

Inga kommentarer: